Stavajme, veď na to máme

Autor: Ladislav ml. Kozárik | 14.4.2011 o 14:10 | Karma článku: 1,78 | Prečítané:  303x

Napriek žalostnému stavu na Slovensku, sa stále niečo buduje. Budujeme diaľnice, reprezentačné budovy, letiskové terminály. Budujeme. Ale na čo? Aby sa naši politici a ich priatelia mohli nabaliť? Prípadne aby sme mali čo predať?

V správach som videl, že konečne po dvoch rokoch a niekoľkých desiatok miliónov bola dokončená rekonštrukcia zimného štadiónu. Pani premiérka sa rozplývala nad hotovou prácou. Všetci sa šťastne objímali a mali slzy na krajíčku.  Taktiež som takmer zaslzil keď som si uvedomil, že za takú sumu mohli byť (podľa môjho odhadu) tri štadióny. Dojal ma aj ten „krátky čas“ za ktorý sa to stihlo. No ako každý Slovák aj ja som hrdý, že z mojich daní bola postavené nádherná hala a popri tom som pomohol „chudobným“ spoluobčanom.

                Niet sa čo čudovať. Veď diaľnice sa tiež budujú závratnou rýchlosťou. Či tam bola modrá, alebo červená vláda(ako ich delí jeden môj priateľ), diaľnice sa budujú a budujú. Nekonečný príbeh v ktorom vystupujú zázračné postavičky našich  politikov a ich firiem. Netvrdím, že sú vlastníkmi. Je však zjavné, kto sa s kým kamaráti. A tak sledujem výstavbu, ktorá trvá a trvá. Keď som sa previezol po nádhernom moste nad Považskou Bystricou pochopil som. Veď naše dane sú určené nie len na spoločné diela, ale aj na, to aby si zamestnanci pracujúci pre dobro nás všetkých mohli trošku obohatiť. A tak odovzdávame dane, aby slimačím tempom napredoval rozvoj infraštruktúry, aby naši politici mohli spriazneným firmám ponúknuť výhodný kšeft za menšie „všimné“ a pravdepodobne aj na to aby sme sa mohli rozčuľovať nad stavom prác. Veľa odborníkov sa vyjadrilo, že v Rakúsku by sa za rovnaké finančné prostriedky postavilo trojnásobné množstvo. Nikto, ale do prepočtov nezarátal počet postavených rodinných domov.

                A stav našich diaľnic sa zhoršuje. Dôvodom môže byť aj nezáujem z vládnych kruhov. Ak by sa niekto zamyslel prečo sú vyjazdené koľaje na viacerých úsekoch, prišiel by na to, že je to od kamiónov. Ak už robíme nekvalitné diaľnice, mali by sme ich chrániť. Či už zavedením väčších poplatkov pre kamiónovú dopravu, alebo investíciou do železničnej dopravy. Viem, že pánom podnikateľom sa to páčiť nebude, ale mne a mnohým iným vodičom sa nepáči chodiť vo vyjazdených koľajach, ktoré vytvárajú niekoľkotonové kamióny. Myslím, že vlakovou dopravou by sa odľahčili diaľnice od často krát arogantných vodičov(čo do istej miery chápem, veď ak vodič kamiónu doručí náklad včas získa peniaze na viac) a tiež aj od zaťaženia povrchu vozovky.

                Udivujúce je aj postavenie nového letiskového terminálu. Konečne sa rozhodol niekto niečo vybudovať. Príde nová vláda sťažujúca sa na dlhy, ktoré zdedila a jediné východisko je predať niečo nové.  A tak je to vždy.

                Vrátim sa kúsok na začiatok. Majstrovstvá sveta nám klopú na dvere. Haly sú pripravené, no je na tento „majster stuck“ pripravené Slovensko? Nedávno som bol v Bratislave navštíviť priateľku. Vystúpil som na hlavnej stanici a dva krát som sa vrátil na perón, aby som skontroloval či som správne vystúpil. Železničná stanica bola možno škaredšia ako v Žiline. Prešiel som pekný kúsok Slovenska, ale musím povedať, že naše železničné stanice korenšpondujú s tulákmi, ktorí ich okupujú. Treba len dúfať, že do začiatku majstrovstiev sa v staniciach aspoň vysadrujú diery v stenách a vymenia vypálené žiarovky. Nestaráme sa o naše trate, ani o zariadenia na nich. Slovensko hľadá možnosti šetrenia. Ale za akú cenu? Na našich tratiach je aplikovaných toľko zariadení rôznych výrobcov, že mám občas strach ísť vlakom.

                Takže z toho vyplýva: ak človek potrebuje cestovať môže si vybrať. Jednou možnosťou sú vyjazdené diaľnice preplnené arogantnými kamionistami. Druhou je zastaralá železnica s nepohodlnými miestami na sedenie, často preplnenými vlakmi. Som ale veľmi rád, že naši politici sa vozia vo vládnych kolónach prípadne prvou triedou akýmkoľvek dopravným prostriedkom. Dúfam však, že túto situáciu pochopia aj návštevníci šampionátu a že z tejto slávy nebude blamáž.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami, ktoré pripravuje Národná banka.

DOMOV

Pavlis sa v novej funkcii teší luxusnému autu i debetnej karte

Exminister hospodárstva šéfuje Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo.


Už ste čítali?