Sneh ako dôkaz neschopnosti

Autor: Ladislav ml. Kozárik | 16.2.2012 o 10:38 | (upravené 15.3.2012 o 8:06) Karma článku: 5,33 | Prečítané:  241x

                Včera som mal možnosť zažiť cestu autom z Olomouca do Žiliny. Musím povedať, že na tejto ceste sa ukázala krásna neschopnosť vedenia oboch krajín. Za to čo sa teraz deje na Slovensku by mali padať hlavy.

                Obe krajiny sú na tom podobne takže to zovšeobecním. Predo odchodom z Olomouca sme si spolu s kolegami pozreli na internete aká je zjazdnosť ciest. Keďže sme našli na viacerých portáloch zjazdnosť všetkých ciest, vyrazili sme. No diaľnica (aj SR, aj ČR) bola odstavená kvôli kamiónom. Pri pohľade na diaľnicu kde v oboch pruhoch stáli kamióny mi stúpol tlak. Rozhodli sme ísť bočnou cestou. Ktorú tiež zapchali kamióny. Nechcem byť zlý, ale IQ vodičov kamiónov je rovná hojdaciemu koníkovi. Počas cesty sme pluhy stretli iba niekoľko krát. Osobné autá prešmykovali v snehu.

                Špeciálka kapitola je hraničný prechod makov. Pre tých čo to nepoznajú: je to strmý kopec na ktorom kamiónová doprava brzdí dopravu aj počas letných mesiacov. Keď sme prišli na úpätie tohto šialeného kopca sme sa pri pohľade na zasneženú cestu zhodli, že kamiónom by sa hore vydal len šialenec. Ale ako sa zdá, okrem IQ chýba vodičom kamiónu aj zdravý úsudok. Na ceste sme stretli pekných pár skrížených kamiónov. Bez snehových reťazí si mohol myslieť len blázon, že vyjde. Bezohľadnosť týchto ľudí je nekonečná. Jeden zapadnutý kamión obiehali ďalšie tri, podotýkam do toho šialeného kopca.

                Keď sme si mysleli, že najhoršie je za nami, prešli sme zasneženou diaľnicou , kde sa len ťažko dalo ísť predpísanou minimálnou rýchlosťou 80km/h a prišli pred Žilinu. Osem kilometrov od nášho cieľa sme ostali stáť v kolóne, kde jeden pruh tvorili kamióny a druhý osobné autá. Na dokreslenie situácie. Pred Žilinou sa diaľnica končí a takmer každý deň je tam zápcha.

                Dorazili sme do mesta, kde nás privítali neodhrnuté cesty. Samozrejme to nebolo všetko. Zaparkovali sme auto na firme a po chodníku, ktorý mal tak 20cm snehu sme šli na MHD.

                Áno niektorý budú namietať, že sme mohli ísť vlakom alebo autobusom. No ak majú vlaky meškania presahujúce dve hodiny, neviem čo je výhodnejšie. A autobusy? Ak sme sa nedostali autom, myslíte že autobusy majú prednostnú jazdu?   

                Kto za to môže?

                Veľa ľudí sa bude domnievať, že ako vinníkov označím vodičov kamiónov. Je to čiastočná pravda. Označujem za vinníkov našich volených zástupcov. Oni sú zákonodarcami. Prečo konečne nevyriešia kamiónovú dopravu, ktorá spôsobuje neustále problémy a ničí nám aj tie kúsky diaľnic ktoré máme? Zákaz vjazdu na miesta kde spôsobujú dopravný kolaps. Štát sa má postarať, aby sme mali cesty na úrovni prejazdnosti. Platíme dane a diaľničné známky, tak si zaslúžime poriadok na cestách. Z tých istých peňazí by sme si zaslúžili ohrnuté chodníky, veď ak to pôjde ďalej takto budem si musieť na pešiu cestu po meste kúpiť rybárske čižmy.

                Viete prečo sa takáto veci neriešia? Pretože máme hlavné mesto v Bratislave a tam keď napadne  10cm snehu je kalamita. Ale v tom momente je na cestách plná výzbroj SR, len aby naši papaláši mohli svojimi audinami a bavorákmi ísť suchou nohou do teplých kresiel. V dňoch ako sú snehové kalamity, povodne a pod sa ukazuje aký neschopní ľudia sú v rezortoch. Za takéto počínanie by mali byť odvolaný zo svojich pozícií.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami, ktoré pripravuje Národná banka.

DOMOV

Pavlis sa v novej funkcii teší luxusnému autu i debetnej karte

Exminister hospodárstva šéfuje Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo.


Už ste čítali?