Utápame sa v informáciách.

Autor: Ladislav ml. Kozárik | 4.6.2012 o 21:54 | (upravené 5.6.2012 o 9:48) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  103x

Deň čo deň trávime nespočetné hodiny sledovaním televízora. Miliony informácií sa nám tlačia do hlavy. A tak nám neostáva miesto pre tvorivosť, rozvoj osobnosti a často sa stráca aj láska.

 

V dnešnej dobe je len málo ľudí, ktorí Nepozerajú televízor. Nemyslím televíziu a programy jednotlivých staníc. Mám na mysli pozeranie DVD a Blue-ray filmov, hranie hier, prezeranie fotografií, internet . . . je mnoho činností s televízorom. Stalo sa to akým si domácim maznáčikom, prípadne výchovným prostriedkom.

Nie jeden krát sa mi stalo, že som bol umlčaný pred televízorom. Je smutné ak niekto uprednostní vec pred rozhovorom s živým človekom. Zvláštne mi príde aj keď ľudia hľadajú miesto pre tento zázrak modernej techniky podľa toho čo je dobré preň a nie pre jeho majiteľa. Musíme mať vždy najnovší model. Stále väščí a modernejší.

Druhá nepochopiteľná vec je, že rodičia zverujú svoje deti do výchovy tomuto stroju. Po príchode domov sú príliš unavený zo stresu a práce, aby sa mohli venovať svojim deťom. No našťastie je tu náš vychovávateľ. Pustíme im rozprávku prípadne film a môžeme si zaslúžene oddýchnuť Ale čo naše deti? Potrebujú vidieť autá meniace sa na robotov, alebo neexistujúce zvieratá vyskakujúce z lobtičky?

Tento prepad poznačuje vývoj ľudstva. Podvedome prijímame veľa hlúposlí. Stávajú sa z nás otroci techniky. Tým, že sa nerozprávame, nevnímame sa a nepočúvame odsudzujeme svoju rasu na zánik. Ak by sa dala odmerať miera sociálneho cítenia určite by sa prišlo na to, že kapitalizmus ubral ľuďom na citovosti. Táto doba nás tlačí do konzumného života. Je vedecky dokázané, že ak 5 krát vza sebou vidíme rovnakú reklamu na produkt, vzrastie naša túžby po jeho získaní 100 násobne bez ohľadu na to, či dotyčný produkt potrebujeme. A deti sú na tieto vplyvy oveľa citlivejšie.

Múdrosti našich otcov nie sú z kníh. Predávali si ich z generácie na generáciu. Stretávali sa pri rôznych príležitostiach a hovorili spolu o živote. Páračky, zabíjačky, dedinské zábavy, alebo len obyčajné posedenie v krčme. Takéto stretávanie chýba. Každý sa uzavrie pri televízore a nechá sa zahlcovať informáciami. Potom nie je chuť ani na venovanie sa deťom či svojmu partnerovi.

Viem je ťažká vylúčiť televízor z našich životov. Ale pokúsme sa vyberať si z ponuky. Vyberme si rozprávky a filmy ktoré majú hodnotu. Zvoľme si to čo bude mať pre nás prínos. Informácie triediť na naše a na nám vzdialené. Zbytočne sa budete trápiť pre malé šteniatko bez oka v Zimbabwe. Starajte sa o svoj rozvoj, obohacujte ľudí okolo seba a hlavne dávajte deťom čo potrebujú. Nepotrebujú hlúposti. Potrebujú múdrosť svojich rodičov.

Posledná vec. Ak nie ste schopný úplne sa vzdať televízora, vyhraďte si aspoň jeden večer v týždni. Navštívte priateľov, venujte sa deťom . . . skrátka žite sociálne, zdieľajte starosti a radosti. Potom možno pochopíte, že nie ste sami, pochopíte, že v jednote je sila.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami, ktoré pripravuje Národná banka.

DOMOV

Pavlis sa v novej funkcii teší luxusnému autu i debetnej karte

Exminister hospodárstva šéfuje Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo.


Už ste čítali?